Bacalah dengan nama tuhanmu yang maha mengetahui..



Wednesday, May 26, 2010

Terpilih


Alhamdulillah!

Dalam seramai-ramai penduduk Malaysia, hanya ada segelintir sahaja yang di pilih oleh Allah untuk menjejakkan kaki malah menetap di luar negara. Bagi yang sedang belajar, peluang membawa keluarga ke sana sangat berharga. Merasainya walaupun sementara.

Saya merasa sangat bersyukur dengan sesungguh syukur, kerana Allah memberikan rezeki untuk melihat luar negara bersama suami. Sesuatu yang tidak pernah terlintas dalam hati. Tidak terjangkau oleh akal fikiran seorang budak perempuan yang tinggal terperesuk di kampung. Rezeki yang dikurniakan oleh Allah melalui suami.

Lalu, terlintas di hati..bahawa suami itu adalah suatu anugerah Allah. Anugerah yang datang bersama amanah. Amanah yang telah ditetapkan oleh Allah dan rasulnya.


Dan Tuhanmu menciptakan apa yang dirancangkan berlakunya dan Dialah juga yang memilih (satu-satu dari makhlukNya untuk sesuatu tugas atau keutamaan dan kemuliaan); tidaklah layak dan tidaklah berhak bagi sesiapapun memilih (selain dari pilihan Allah). Maha Suci Allah dan Maha Tinggilah keadaanNya dari apa yang mereka sekutukan denganNya. [Surah Al- Qasas. Ayat 068. ]


Maka, nikmat mana satu lagikah hendak budak perempuan kampung itu dustakan?

Hari ini, bersaksikanlah oleh-Mu yang Allah, sesungguhnya segala urusan yang daku lakukan sebagai seorang isteri, seorang ibu, seorang anak, seorang kakak dan seorang tenaga pengajar adalah semata-mata kerana Allah. Kerana daku memegang amanah yang diamanahkan kepada ku. Yang telah ditetapkan kepada ku.

Wahai tuhan, daku memohon kepada-Mu moga dapat kulakukan ia sebagaimana yang sepatutnya. Berikanlah daku kekuatan itu. Agar ia menjadi suatu ibadah di sisi Mu, agar daku dapat mengingati-Mu, dapat mensyukuri nikmat-Mu dan dapat berada dekat dengan-Mu.


5 comments:

  1. Salam puan rauzah! :)

    Moga diberkati, Amin.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah kak. rezeki dari allah. :D

    ReplyDelete
  3. Salam Pn. Roza,

    Alhamdulillah, semoga Roza dan keluarga sentiasa diberkati...

    ReplyDelete
  4. =)semoga saya juga berpeluang ke luar negara satu hari nanti.

    ReplyDelete